Slaapoefentherapie

Slaapoefentherapie

Uw slaap is onze zorg.  De essenties van de slaapoefentherapie:

Ieder mens is een puzzel op zich

Slaaptherapie is maatwerk. Geen enkel slaapprobleem is hetzelfde. Het heeft te maken met je algemeen dagelijks leven (bio-psycho-sociaal), omgaan met zorgen/stress, persoonlijkheid, ontspanning, opvoeding, leefstijl etc. Samen zetten we graag jouw slaappuzzel in elkaar.

Cognitieve gedragstherapie-Insomnie
  • Stimulus controle-therapie: het bed is voor slapen en voor vrijen. Koppel geen andere zaken aan je bed (TV, laptop/ruzie maken…)
  • Slaaprestrictie-therapie: alleen de uren in bed liggen die je werkelijk slaapt met een minimum van 5 a 6 uur.
  • Relaxtraining: ontspanningsvaardigheden, ademen focusoefeningen ter bevordering van rust en gelatenheid.
  • Cognitieve therapie: psychologische methode voor het veranderen van negatieve, of niet helpende gedachten over de slaap.
  • Slaaphygiene educatie: algemene richtlijnen over gezondheidsgedrag en basiskennis over normale slaap.
  • Cognitieve gedragstherapie: de combinatie van dagelijks gedrag (bio-psycho-sociaal), automatische gedachten en vicieuze cirkels verbeteren.
Gedrag boven medicijnen

Gedragsverbetering bij slaapproblemen werkt langduriger en beter dan slaapmedicatie. Slapen is gedrag en slapen kun je bij ons leren.

Gedragsverandering

Waar lig jij wakker van? Werk, privézaken, gezondheid? Gedragsverandering leidt vaak tot slaapverbetering.

 

Heb je vragen? Neem gerust contact met ons op., We helpen je graag op weg naar beter slapen!